12 sprawdzonych lokalnych wskazówek SEO, aby zdominować SERP i pakiet map
Bycie widocznym w dzisiejszych, zawsze konkurencyjnych SERPach jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Popraw swoją widoczność w lokalnych wyszukiwarkach dzięki tym 12 taktykom. Aby przyciągnąć nowych klientów, musisz być widoczny dla lokalnych użytkowników szukających Twoich produktów lub usług.
Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania lokalnego, tracisz ogromną szansę na dotarcie do potencjalnych klientów w Twojej okolicy i zwiększenie przychodów, ruchu i sprzedaży. W tym artykule wyjaśnimy, dlaczego wyszukiwanie lokalne jest ważne i jak zoptymalizować swoją firmę pod kątem wyników wyszukiwania lokalnego, aby zmaksymalizować wydajność.
1. Wejdź na lokalną platformę wyszukiwania
Wiele lokalnych platform wyszukiwania może zmieścić się w Twoim budżecie, w tym Moz, Yext, RIO, RenderSEO, Chatmeter, Uberall i SweetIQ, by wymienić tylko kilka. Korzystanie z platformy znacznie ułatwia zarządzanie wszystkimi ogłoszeniami. Obejmuje to spójne i dokładne wyświetlanie Twojego imienia i nazwiska, adresu i numeru telefonu (NAP) w setkach lokalnych wyszukiwarek i katalogów, a także usuwanie zduplikowanych wpisów.
Ręczne zarządzanie tym jest niezwykle czasochłonne i żmudne oraz może powodować niedokładności w lokalnym ekosystemie wyszukiwania. Dodatkowa wskazówka : jeśli reprezentujesz markę e-commerce, na pewno chcesz skorzystać z nowej funkcji Google, Zobacz, co jest w Twoich sklepach (SWIS). Odbywa się to poprzez integrację aktywnego asortymentu z profilem firmy w Google.
Wykorzystaj liczbę klientów, którzy codziennie szukają Twoich produktów i usług, umożliwiając im przeglądanie asortymentu sklepu w bezpłatnych informacjach o produktach w usługach Google, w tym w Grafice, Zakupach i Mapach. Niewiele platform ma to zintegrowane z podstawowym zestawem funkcji, ale zdecydowanie warto się temu przyjrzeć, dopóki jest jeszcze bezpłatne.
2. Korzystaj z danych strukturalnych
Wszyscy wiemy, że uporządkowane dane pomagają Google lepiej zrozumieć treść i mogą zwiększyć liczbę kliknięć, wyświetleń i konwersji. Ta sama zasada dotyczy wyszukiwania lokalnego. Dlatego bezwzględnie należy wdrożyć uporządkowane typy danych, takie jak firma lokalna , współrzędne geograficzne , adres pocztowy i recenzje, aby poprawić skuteczność.
3. Wejdź do profilu firmy Google i zoptymalizuj go
Jeśli nie używasz i nie optymalizujesz swojego profilu firmy w Google, tracisz ogromną szansę na to, by Twoje produkty i usługi były widoczne tam, gdzie ma to największe znaczenie. Podczas optymalizacji pod kątem Profilu Firmy w Google upewnij się, że podałeś wszystkie możliwe informacje, w tym zdjęcia, pozycje menu, opisy i linie usług. W szczególności wysokiej jakości zdjęcia mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników w Twoją ofertę.

Najlepszą praktyką jest konsekwentne dodawanie nowych zdjęć i uwzględnianie zdjęć wnętrz i na zewnątrz (w tym szyldów firmowych), a także zdjęć obejmujących kategorie związane z rodzajem prowadzonej działalności (pokoje w hotelach, jedzenie i napoje w restauracjach, produkty dla handlu detalicznego itp.). Zdjęcia witryny sklepowej i szyldu firmy należy umieścić we wpisie, aby zapobiec przypadkowemu zawieszeniu, wyłączeniu lub oznaczeniu wpisu przez algorytm Google jako duplikatu innej firmy. Oprócz wysokiej jakości zdjęć możesz również umieścić we wpisie krótkie filmy wideo, które będą wyświetlane razem z innymi zdjęciami lub mogą być umieszczane w Twoich postach w Google.
Będziesz chciał mieć pewność, że postępujesz zgodnie z wytycznymi Google podczas dodawania zdjęć i treści wideo. Widziałem wiele marek, które nie wykorzystywały umieszczania swoich firm we właściwych kategoriach. Jeśli jesteś pizzerią, możesz umieścić swoją firmę w restauracjach i lokalach gastronomicznych. Restauracje mogą optymalizować pod kątem określonego rodzaju kuchni, a Google stale dodaje nowe kategorie. Zawsze dobrze jest sprawdzić, czy nowa kategoria może zostać wykorzystana w wizytówce Twojej firmy, aby wyprzedzić konkurencję.
Jest to jeden z najważniejszych aspektów optymalizacji wyszukiwania lokalnego, więc poświęć trochę czasu na wypełnienie informacji o menu, opisie itp. Ponadto zawsze aktualizuj swoje informacje. Na przykład, jeśli szukam [modell’s near me] i znajduję sklep ze świetnymi recenzjami, który wydaje się być otwarty, ale jadę tam tylko po to, by zobaczyć, że jest zamknięty, będę miał złe wrażenia użytkownika. Jeśli jest ponownie otwarty, mogę nie chcieć dać sklepowi kolejnej szansy.

Dlatego tak ważne jest, aby firmy aktualizowały wyniki wyszukiwania lokalnego – aby jasno zakomunikować potencjalnym klientom, że są zamknięte. Ponadto Google zaczęło wyświetlać atrybuty statusu działania sklepu w Mapach. Duzi detaliści z wieloma działami w sklepie mogą używać GBP do uwzględnienia dodatkowych godzin, jak widać poniżej.
W razie potrzeby użyj tej funkcji do aktualizacji:
- Godziny pracy działu.
- Starsze godziny.
- Godziny przejazdu.
- Godziny dostawy.
- Godziny na wynos.
- Godziny odwiedzin.
- Godziny odbioru.
Listy restauracji mogą teraz dodawać oddzielne godziny śniadania, lunchu, kolacji i brunchu. Nie zapomnij zaktualizować pytań i odpowiedzi w profilu firmy w Google o wszelkie istotne lub aktualne informacje, takie jak:
- Zamknięcia lub zmiany godzin.
- Odwołane wydarzenia i zwroty/wymiany biletów.
- Liczba połączeń/e-maili i przewidywane opóźnienia.
- Zmiany w procedurach umawiania wizyt.
- Jak zwiększasz środki bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Zmiany w oferowanych usługach.
4. Zaktualizuj status wydarzenia
Jeśli masz zdarzenie, zawsze upewnij się, że używasz schematu zdarzenia. EventStatus to nowy typ schematu, który pozwoli użytkownikom poznać bieżący stan ich zaplanowanego wydarzenia. Atrybuty obejmują:
- Wydarzenie anulowane : Wydarzenie zostało anulowane.
- EventMovedOnline: wydarzenie zostało przeniesione do domeny online.
- EventPostponed: Wydarzenie zostało przełożone; nowe daty są TBA.
- EventRescheduled: Wydarzenie zostało przełożone na nową datę.
- EventScheduled: Wydarzenie jest nadal zaplanowane, aby przebiegać zgodnie z planem.
Informacje o wydarzeniach można pobierać do profilu firmy za pośrednictwem schematu wydarzenia w witrynie lub źródeł zewnętrznych, takich jak wydarzenia na Facebooku, Eventbrite i Meetup.
5. Audytuj swoje aukcje
Zawsze sprawdzaj swoje aukcje, aby zidentyfikować następujące kwestie:
- Automatyczne aktualizacje statusu operacyjnego („Tymczasowo zamknięte” itp.).
- Oczekujące lub sugerowane zmiany godzin pracy.
- Oczekujące lub sugerowane zmiany atrybutów.
- Oczekujące lub sugerowane zmiany w szczegółach firmy.
- Wszelkie inne wskaźniki oczekujących lub sugerowanych aktualizacji.
- Aukcje wyłączone.
Google ceni sobie opinie, które otrzymuje od użytkowników i często wprowadza zmiany w wizytówce Twojej firmy na podstawie ich opinii. Niestety, użytkownicy Google nie zawsze rozumieją to dobrze, dlatego konieczne jest regularne sprawdzanie wpisu pod kątem sugerowanych aktualizacji, aby upewnić się, że są one prawidłowe.
6. Zarządzaj swoją reputacją
Pozytywne recenzje i dobre wrażenia klientów mają kluczowe znaczenie dla wysokiej pozycji w pakiecie map lokalnych. Widziałem niezliczone firmy, które mają negatywne i pozytywne recenzje bez odpowiedzi ze strony firmy. Gdybym chciał zatrudnić malarza i zobaczył 20 czterogwiazdkowych recenzji i pięć dwugwiazdkowych recenzji bez odpowiedzi, mógłbym się wahać przed zatrudnieniem tego malarza. Ludzie ufają opiniom, a złe recenzje są jeszcze gorsze, gdy właściciel nie poświęca czasu na odpowiedź. Jeśli to zrobią, ta odpowiedź potencjalnie zwiększy zaufanie innych użytkowników i może również pomóc w generowaniu większej liczby transakcji.
Na wynos : zawsze monitoruj i odpowiadaj na swoje recenzje – zarówno dobre, jak i złe – i skupiaj się na uzyskiwaniu naturalnych, niezamawianych recenzji. Dodaj także własne recenzje do swojej witryny.
7. Korzystaj z treści hiperlokalnych
SEO polega na zapewnieniu pozytywnych wrażeń z treści na wszystkich urządzeniach i platformach, aby pomóc użytkownikom końcowym zaspokoić ich potrzeby informacyjne. Zawsze skupiaj się na dodawaniu treści o wyjątkowej jakości, które są dostarczane do poszczególnych lokalizacji. Ta hiperlokalna treść może pomóc poprawić widoczność wśród potencjalnych klientów znajdujących się w pobliżu. Pamiętaj też o uwzględnieniu hiperlokalnych terminów w strategii optymalizacji na stronie. Obejmuje to nagłówki, tytuły, metadane, tekst alternatywny obrazu i tekst.
Ponadto zawsze udostępniaj treści związane z COVID. To zbuduje zaufanie z perspektywy użytkownika końcowego, a także pomoże uzyskać świetne recenzje. Pokazanie, że podjęcie odpowiednich środków ostrożności może pomóc w sprzedaży większej liczby produktów i usług, gdy klienci przychodzą po jedzenie lub robią zakupy w sklepie. Wykorzystaj wpisy Google w wizytówce swojej firmy, aby zwiększyć świadomość o specjalnych wydarzeniach lub najnowszych ofertach biznesowych.

Konsekwentne korzystanie z funkcji publikowania może zwiększyć aktywność użytkowników w Twojej wizytówce, co pomoże poprawić Twoją lokalną pozycję w rankingu. Posty to także świetny sposób na wzmianki o ofertach, które mogą nie być w oczywisty sposób związane z głównymi lub drugorzędnymi kategoriami biznesowymi.
8. Kontaktuj się z klientami za pośrednictwem stale włączonych wiadomości
Pobierz aplikację Profil Firmy w Google i włącz komunikację , aby pomóc klientom się z Tobą skontaktować. Jeśli nie jesteś dostępny pod telefonem lub jest to poza godzinami pracy, wiadomości mogą pomóc klientom uzyskać potrzebną pomoc.
Dodatkowa wskazówka : przygotuj automatyczną wiadomość powitalną, aby poinformować klientów o statusie Twojej firmy.
9. Monitoruj trendy
Uważnie monitoruj Trendy Google, aby zrozumieć zmiany w zainteresowaniach wyszukiwania i zachowaniach związanych ze słowami kluczowymi i tematami związanymi z Twoją marką i branżą, ponieważ żyjemy w niepewnym świecie i wszystko może się szybko zmienić. Przeanalizuj najcenniejsze słowa kluczowe dla Twojej firmy i zobacz, jakie są trendy w wyszukiwaniach tych elementów. Następnie monitoruj wydajność witryny, aby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy dokonują konwersji w tym czasie, oraz aktualizuj prognozy i raporty, aby uwzględnić wpływ wydarzeń na świecie.
Dodatkowa wskazówka : ExplodingTopics.com pokazuje trendy lub „eksplodujące” tematy pochodzące z danych Google Trends. Przydaje się do badania rynku i odkrywania nowych obszarów biznesu.
10. Zoptymalizuj pod kątem wyszukiwania głosowego i urządzeń mobilnych
Żyjemy w świecie, w którym użytkownicy nieustannie zadają pytania, a Twoja marka powinna udzielać odpowiedzi nawet wtedy, gdy konsumenci zadają pytania cyfrowemu asystentowi. Ponadto witryna musi być dobrze zoptymalizowana, aby dostarczać odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące produktów i/lub usług. Aby uzyskać wskazówki, co uwzględnić, spójrz na swoje wewnętrzne wskaźniki wyszukiwania i analizy, aby zobaczyć, jakie typowe pytania zadają ludzie na temat Twojej firmy. Korzystaj też z narzędzi innych firm i funkcji Google People Also Ask (PAA).
A ponieważ większość zapytań lokalnych odbywa się na urządzeniach mobilnych, upewnij się, że Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych dzięki wysokiej jakości obrazom, zawartości i szybkiemu ładowaniu.
11. Śledź rankingi i buduj lokalne strony docelowe
Rankingi to nie wszystko, ale mogą pomóc w śledzeniu sukcesu Twojej lokalnej kampanii wyszukiwania na poziomie lokalizacji i kodu pocztowego. Zawsze upewnij się, że tworzysz lokalne strony docelowe, które zapewniają dobre wrażenia użytkownika i strony, w tym responsywność, krótkie czasy ładowania, najnowszą bazę kodu schematu, wezwania do działania i elementy projektu. Wszystko to może pomóc Twojej marce w rankingu we wszystkich lokalizacjach i poprawić konwersje.
Dodatkowa wskazówka : większość lokalnych platform ma już zoptymalizowane strony docelowe, które można szybko zbudować, zamiast tworzyć nowe szablony stron przez wewnętrzny zespół. Hostują również strony dla Ciebie, co jest jeszcze lepsze i będzie wymagało bardzo niewielkiego zaangażowania ze strony Twoich wewnętrznych zespołów.
12. Nie zapomnij, że linki są nadal bardzo ważne
Zawsze uzyskuj wysokiej jakości linki , badając lokalne i ogólne witryny, blogi itp. Pozyskiwanie wysokiej jakości linków z renomowanych źródeł z dobrą treścią i pomaganie użytkownikom w rozwiązywaniu problemów buduje zaufanie i wiarygodność, czyli współczynnik Autorytetu i Zaufania w EAT. Postaraj się również uzyskiwać wykazy z lokalnie kierowanych wykazów i blogów. To wciąż bardzo ważny czynnik, który może poprawić Twoją widoczność.
Posiadanie silnej obecności w lokalnych wyszukiwarkach jest ważniejsze niż kiedykolwiek, biorąc pod uwagę dzisiejsze konkurencyjne SERP. Konsumenci szukają produktów i usług związanych z Twoją marką, więc musisz być widoczny i znajdować się przed docelowymi odbiorcami, aby zwiększać widoczność, sprzedaż i wydajność. Postępowanie zgodnie z tymi sprawdzonymi wskazówkami może pomóc Ci dostać się na szczyt SERP i zdominować lokalne wyniki.
Jeśli jednak Twoja restauracja nadal oferuje dania na wynos, możesz skorzystać z wyszukiwania lokalnego, aby poinformować klientów, że jadalnia jest zamknięta, ale kuchnia jest nadal otwarta. Ponadto Google zaczęło wyświetlać atrybuty statusu działania sklepu w Mapach.
Na koniec
Wszystkie marki, które mają fizyczne lokalizacje, muszą znajdować się przed docelowymi odbiorcami, gdy użytkownicy końcowi szukają Twoich produktów i usług lub lokalizacji sklepów. Nadążanie za zmianami w wyszukiwaniu lokalnym i optymalizacja wpisów i treści może pomóc Twojej marce zdominować lokalne wyniki wyszukiwania, dotrzeć do większej liczby klientów i zwiększyć skuteczność z roku na rok.